Центр психологічної підтримки “Психея”
Керівниця центру
Наталія Анатоліївна Каплун
Практичний психолог, Гештальт-терапевт, член Української спілки психотерапевтів (УСП), навчаючий терапевт УСП; Член Української асоціації Гештальт-терапії
Провідні фахівчині центру
Надія Харченко, канд. психол. наук, доцентка, практичний психолог. КПТ- консультант. Член Української асоціації сімейних психологів.
Федак Марта Богданівна, Лікар-психолог. Кандидат медичних наук за спеціальністю медична психологія, Членкиня Української Спілки Психотерапевтів (УСП).
Засновниця і власниця клубу «Сім’я від А до Я» Львів, інструктор з допологової підготовки та основ батьківської майстерності, психолог, гештальт-терапевт, арт-терапевт у роботі з вагітними.
Концепція Центру психологічної підтримки “Психея”
ВПНЗ Львівський медичний фаховий коледж “Монада”
Психея (від. давногрецького Ψυχή — «Душа») — персонаж давньогрецької і давньоримської міфології, чарівна дівчина з крилами метелика, уособлення людської душі та символ духовних пошуків і трансформації.
Історія Психеї, яка пройшла складний шлях випробування, щоб стати частиною божественного світу, має глибокий зв’язок із внутрішніми перетвореннями, які потребують особистості під час подолання викликів у професійній сфері, особливо в медицині.
Для студентів-медиків Психея є символом терпіння, стійкості та внутрішньої сили — якостей, надважливих для успішного виконання їх майбутньої місії. Її ім’я нагадує про важливість душевної гармонії, без якої неможлива ефективна робота в галузі охорони здоров’я, і водночас підкреслює значення глибокого розуміння людської психіки, яке є ключовим для роботи з пацієнтами.
Таким чином, Центр «Психея» забезпечує прагнення до гармонії між розумом і душею, стійкістю і психічною гнучкістю, спрямований на формування психічних якостей, які є важливими софт-скилами в професії майбутнього медика.
Ідея Центру психологічної підтримки “Психея”
Центр «Психея» — це простір підтримки, де студенти і викладачі можуть отримати професійну психологічну допомогу, консультації та ресурси для розвитку емоційної стійкості. Він є відповіддю на зростаючу потребу в психологічній підтримці медичних працівників і освітян, що стикаються з високим рівнем стресу, емоційними травмами та складнощами, пов’язаними з роботою з пацієнтами.
Мета Центру
Основна мета центру — сприяти емоційному добробуту студентів і викладачів, допомагаючи їм розвивати навички самосвідомості, емоційного інтелекту, адаптивності та психологічної стійкості, які є прогресивними для успішної роботи в медицині.
Центр покликаний забезпечити доступ до професійної психологічної допомоги та створювати атмосферу підтримки, де студенти і викладачі можуть отримати навички самопідтримки, оволодіти стратегіями подолання стресу, усвідомити і розв’язати свої внутрішні конфлікти та налагодити зовнішнє спілкування.
Концепція Центру
Центр «Психея» побудований на концепції зосередження уваги на внутрішніх ресурсах особистості. Кожен студент чи викладач матиме доступ до різноманітних видів підтримки: від індивідуальних консультацій до групових тренінгів та семінарів з емоційного інтелекту, що спрямовані на формування навички позитивного мислення, стресостійкості та саморегуляції. Центр розробляє програми самопізнання і профілактики емоційного вигорання, виховання психологічної культури студентів з урахуванням особливостей медичної практики.
Візія Центру
Центр психологічної підтримки «Психея» планує стати незамінним партнером у підготовці професійних медиків, здатних не лише виконати свої обов’язки на високому рівні, а й ефективно долати стресовий контекст та підтримувати свій душевний баланс. У перспективі розвитку Центр «Психея» бачить свою місію у створенні позитивного, ресурсного середовища для майбутніх медиків, сприяючи формуванню психічної культури здоров’я та самопідтримки в цій сфері.
Центр ментального здоров’я «Психея» відіграє важливу роль у підтримці психічного благополуччя як студентів, так і викладачів. Його основними напрямками діяльності є:
1. Надання психологічної допомоги студентам, викладачам та працівникам коледжу
- Консультації з психічного здоров’я: Проведення індивідуальних і групових консультацій для допомоги студентам у подоланні стресу, тривожності, депресії та інших психічних розладів. Це особливо важливо під час війни для студентів медичних спеціальностей, які стикаються ще й з високим рівнем академічного та емоційного навантаження.
- Кризова інтервенція: Невідкладна психологічна допомога в критичних ситуаціях (наприклад, під час емоційних криз, пов’язаних з воєнними діями, навчанням або особистими обставинами).
2. Превентивні програми
- Освітні програми щодо ментального здоров’я: Організація лекцій, тренінгів і воркшопів на теми управління стресом, запобігання професійному вигоранню, розвитку емоційного інтелекту та навичок психічної саморегуляції. Ці програми можуть зменшити ризик виникнення психічних проблем у студентів.
- Інформаційні кампанії: Поширення інформації про важливість ментального здоров’я, стигматизацію психічних розладів, а також методи підтримки психічного благополуччя.
3. Психологічна підтримка під час навчального процесу в умовах війнита в період відновлення після війни
- Підтримка у період сесій та екзаменів: Забезпечення емоційної підтримки студентам під час підготовки до іспитів, що є одним із найстресовіших періодів у навчанні.
- Програми адаптації для першокурсників: Допомога новим студентам в адаптації до нових умов навчання, підтримка їх соціальної інтеграції в новому середовищі.
- Психологічна підтримка студентів та викладачів в умовах стресу, життєвих криз та надзвичайних ситуацій, допомога у подоланні наслідків травм.
4. Навчання навичкам психологічної допомоги для майбутніх медичних працівників
- Навчальні курси з основ психології: Для медичних спеціалістів важливо розуміти основи психологічної допомоги пацієнтам, тому центр може організовувати додаткові курси для розвитку цієї компетенції.
- Робота з професійним вигоранням: Підготовка майбутніх медичних працівників до ефективного управління стресовими ситуаціями на робочому місці, запобігання професійному вигоранню та розвитку навичок емоційної стабільності.
5. Моніторинг та дослідження психічного здоров’я
- Регулярне опитування студентів і викладачів: Для оцінки рівня стресу та виявлення потреб у психологічній допомозі. Ці дані допомагають у коригуванні освітніх програм та покращенні умов навчання.
- Дослідження в галузі ментального здоров’я: Підтримка наукових досліджень щодо психічного здоров’я медиків, включаючи професійне вигорання та емоційне навантаження.
Центр ментального здоров’я в медичному навчальному закладі має стати ключовим елементом забезпечення здорового психоемоційного середовища, одночасно виконуючи освітню, підтримувальну та науково-дослідну функції. Це сприятиме формуванню більш стійких і підготовлених до викликів фахівців у галузі охорони здоров’я.
СЕРТИФІКАТИ
НОВИНИ
ІХ Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні тренінгові технології для розвитку особистості: еко-тренінг”
Оргкомітет запрошує науковців, викладачів вищих і середніх закладів освіти, практичних психологів, працівників системи...
Галина Бордун у коледжі “Монада” – про партнерство, підтримку захисників та нові ініціативи
10 квітня 2025 року ми мали честь приймати Галину Бордун – радницю голови Львівської ОВА Максима Козицького, керівницю...
З турботою про психічне здоров’я українців: тренінг для лікарів, психологів, освітян, родин ветеранів у сфері психотравми
3-4 квітня 2025 року Надія Харченко, кандидатка психологічних наук, доцентка, викладачка, завідувачка відділу...
Лекція “Психічне здоров’я” для здобувачів освіти ОП Фармація
В рамках волонтерського проєкту "Почуй лікаря" 12 березня 2025 року відбулася лекція для здобувачів групи 0ФМ1...
Робоча зустріч з медичним директором Центру медичної 3D діагностики Володимиром Студентом з питань мінно-вибухової травми.
В межах співпраці з Центром 3D діагностики 6 березня 2025 року відбулася зустріч представників ЛМФК "Монада", а саме:...
Зустріч “Human” заступниці директора базового коледжу з гуманітарної освіти і виховання Наталії Каплун зі студентами і студентками першого курсу
4 березня 2025 року в актовому залі відбулась зустріч "Human" – людська і людяна розмова заступниці директора базового...
Науково-практична конференція «Психічні травми війни»
12 листопада 2024 року у Львівському медичному фаховому коледжі "Монада" пройшла науково-практична конференція...
ВПНЗ Львівський медичний фаховий коледж «МОНАДА», Центр психологічної підтримки «ПСИХЕЯ» організовують науково-практичну конференцію «ПСИХІЧНІ ТРАВМИ ВІЙНИ”
Запрошуємо студентів та викладачі на зустріч з провідними фахівцями в галузі медицини та ментального здоров'я для...
«Mental Trek» – знання та ресурси для емоційної стабільності та збалансованого життя студентів
Чергова зустріч фахівців Львівського обласного центру контролю та профілактики хвороб зі студентами - зубними...